sponsoreret indhold

3 myter omkring yoast seo pluginnet

1. Alle lamper skal lyse grønt
Yoast har lavet et super smart system der gør det let for enhver – nybegyndere såvel som erfarne. Systemet fungerer på den måde at der er 3 forskellige typer af lamper der lyser og derved fortæller noget omkring hvor optimeret det pågældende parameter så er. Dog er det langt fra sandheden at man er nået i mål når alle lamper lyser grønt, eller omvendt at man mangler noget hvis de ikke gør det. Der hvor Yoast SEO bliver begrænset er at pluginnet ikke tager bestik af situationen ude på søgenetværket men udelukkende vurderer på baggrund af nogle generiske rammer for optimeringer. Da SEO er organisk og er forskelligartet fra branche til branche osv. er der ingen garanti for at disse retningslinjer er gældende for lige netop jeres site. Sørg derfor altid for at lave et grundigt analysearbejde på forhånd og kig eksempelvis på hvad konkurrenterne gør godt.

2. At taste søgeordet ind giver synlighed
Det er en udbredt misforståelse at Yoast SEO i sig selv kan fortælle Google hvilket søgeord den pågældende landingsside er optimeret efter. Mange tror fejlagtigt at de ved at indsætte deres søgeord i feltet ‘fokus søgeordsfrase’ er godt på vej mod online synlighed. Dette er langtfra tilfældet, af den grund at Yoast pluginnet udelukkende vurderer din side ud fra søgeordet, men ikke fortæller Google at den er optimeret efter det. I stedet skal man sørge for at optimere sin sides titel, metabeskrivelser, generelt indhold osv. efter dit søgeord.

3. Yoast har altid ret
Yoast er ikke altvidende og som vi har været inde på tidligere så har pluginnet mangler ift. at kigge på den eksterne konkurrence situation. Heller ikke alle retningslinjer som Yoast angiver er hensigtsmæssigge. Et eksempel herpå er når man udfylder sin Titel og Meta beskrivelse. Her vil Yoast alt efter længden/mængden af tegn vurdere om det er optimeret. Yoast tager dog ikke højde for pixelbredde og selvom man tror at ens titel har den rigtige længde kan virkeligheden være en anden. Din title kan derfor reelt være for lang og derfor blive skåret af i søgeresultatet.

Det var 3 myter omkring Yoast, jeg håber du nød at læse med. Vil du gerne vide mere omkring Yoast og hvordan du rent praktisk bruger det i hverdagens SEO gøremål så klik her og læs guiden.

Seneste indlæg

Vi bruger cookies for at kunne give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores side accepterer du brugen af cookies.