Hvad koster en ny hjemmeside → find din pris

Beregn prisestimat på din nye hjemmeside i løbet af 2 minutter

Skal du også have en ny hjemmeside?

Står du også og skal investere i en helt ny hjemmeside, kan det være rart at vide, hvad du skal regne med at lægge til siden. Med vores prisberegner får du let et prisestimat, som du også kan få et helt konkret tilbud ud af! Du svarer ganske enkelt på nogle få spørgsmål.
Tilbuddet du får inkluderer alt fra opstarten og til et færdigt produkt – altså både design, udvikling og support.
Der kan dog være andre omkostninger ved at have en hjemmeside – mange af dem i forhold til markedsføring. Alt dette kan du læse om i denne vejledning, der klæder dig på til at blive den stolte(og trygge) ejer af en ny hjemmeside!

 

Hvad koster en ny hjemmeside?

Det store spørgsmål – hvad koster det? Ligesom at alle virksomheder kan være forskellige, er en hjemmeside det også. Det er derfor vigtigt at få snakket krav og behov godt igennem med det bureau, der skal lave arbejdet for dig. Først når alle detaljerne er på plads og udformet i en såkaldt kravspecifikation, kan der udarbejdes en handlingsplan og en pris.
En typisk hjemmesider ligger hos os på de omkring 10.000kr. Kommer du under et budget på det, får du ikke meget ny hjemmeside – hverken hos os, eller vores kollegaer. Husk på at du ikke nødvendigvis betaler for hjemmesiden i sig selv, men de arbejdstimer fra hårdtarbejdende grafikere, udviklere og projektleder, der står bag det krævende arbejde.

Du kan dog lave en mini-kravspecifikation på din ny hjemmeside her i vores beregner, og på den måde få et prisestimat på din hjemmeside.
De spørgsmål du svarer på er også de, som et bureau typisk vil spørge dig om, da det er disse, der har den største effekt på prisen. Derfor er vores prisberegner også meget pålidelig, og kan være et godt pejlemærke for dig.
Vi har dog en garanti til dig, der hedder sig, at den pris du beregner dig til her, også er den pris, vi hos Memoo vil lave en ny hjemmeside til dig for! Find os på www.memoo.dk

 

Vælg det rigtige bureau

Stod det til os, skulle du selvfølgelig være kunde hos Memoo, men vi anbefaler altid at man mærker efter. En ny hjemmeside er nemlig en stor ting, og for at det skal stå knivskarpt skal man være sikker på, at man indgår et samarbejde med en/flere ligesindede partnere, der forstår at løfte opgaven. Pas på med dem, der lover guld og grønne skove. Husk altid at ha’ din fornuft med i dine overvejelser, læs det med småt, regn på supportaftalerne og timepriserne. Sund fornuft er nøgleordene.

Her er et par af de ting, du bør diskutere og få på plads med dit webbureau, inden du begynder at underskrive eller indgå aftaler.
Sørg for at forsikre dig om en fast pris, ellers bliver det rigtig dyrt. Undersøg også om supportaftale indgår, eller om du skal betale ekstra for det. Uanset hvad slipper du ikke uden, medmindre du selv har teknisk skilde.
Har du adgang og råderet over din hjemmeside? Mange udvikler hjemmeside i deres eget, lukkede system. Hjemmesiden placeres på deres servere og egentlig har du ikke meget ejerskab. Sørg for at det er dig, der har råderet over hjemmesiden. Undersøg også hvad der sker, hvis dit bureau går konkurs eller af anden grund må lukke

Har du mulighed for at være involveret helt fra start? Vores erfaring viser, at jo mere involveret vores kunder er i startfasen med design og udvikling, desto større chance er der for, at produktet rammer spot on. Tjek op på dit bureaus arbejde undervejs, og sørg for at du får dit ord og feedback indført. Hør også om du kan få tilknyttet en kontaktperson – så slipper du også får telefonkøer og sekretærer.

Tilbydes du nogen form for uddannelse? En ny hjemmeside er nær ligegyldig, hvis du ikke ved, hvordan den kan bruge. Et bureau bør ikke forvente at du kan noget, og bør derfor altid tilbyde dig uddannelse og vejledning, således at du kan føle dig tryg.

Kan din hjemmeside vises på alle enheder? Betal ikke for en hjemmeside, hvis ikke den kan vises på alle typer enheder(Responsive design). Når vi siger alle enheder, så mener vi primært alle de smartphones og tablets, der fylder mere og mere i vores liv efterhånden. Hvis ikke din hjemmeside er bygget til at kunne tilpasse sig disse enheder, mister du værdifulde besøgende og i værste fald salg.

Pas på med lang binding. Det kan for mange være attraktivt at betale en månedlig ydelse til din hjemmeside, men desværre inkluderer det ofte også en lang binding. En lang binding på en ny hjemmeside virker ved første øjekast ikke slemt, men når den efter 2 år er ved at være uinteressant igen, bliver du ked af at tænke på, at du stadigvæk skal betale til den endnu 2 år mere.

 

Hvilke andre omkostninger kan der være ved en ny hjemmeside?

Som nævnt tidligere kan der være flere omkostninger forbundet med det, at have en hjemmeside. De er dog alle (næsten) et frivilligt tilvalg, men noget skal der jo til, før folk kan finde din hjemmeside blandt de millarder af andre. Med andre ord er det altså markedsføringen, der er den mere krævende post i budgettet på længere sigt. Her har vi gennemgået en række af de ting, du bør overveje til din nye hjemmeside.

Webhotel & domæne
Et webhotel og domæne er oftest inkluderet i den pris, som et bureau giver dig. Alligevel kan det være meget rart at vide lidt om ens muligheder, da et webhotel og domæne er en hel grundlæggende ting for en hjemmeside. Webhotellet er det stykke plads på en server, hvor du lagrer alle dine hjemmesides filer. Dette stykke webhotel har en adresse, der består af en række tilfældige tal (Eks. 167.18.295.1). Ikke særlig kønt – vel? Derfor har vi et domæne. Et domæne kan fås i mange afskygninger, men vi kender det nok bedst som et .dk domæne.

Søgemaskineoptimering (SEO)
Hvis du overhovedet vil have en chance for at komme frem i google søgningerne, bør du overveje søgemaskineoptimering, også kendt som SEO (Search Engine Optimization). Disciplinen SEO er ret svær, og derfor anbefales det at du får et professionelt bureau til at varetage det for dig. Omkostningerne til dette kan variere, og kan for mange virke som meget uoverskueligt, da SEO ikke skaber resultater nu og her. Det er nemlig en langsigtet, men utrolig effektiv strategi!

Google Adwords
Google Adwords er stik modsat SEO. Den er kortsigtet, og du kan i princippet have kunder indenfor få minutter. AdWords udbydes af Google, og giver dig mulighed for at få vist din annonce/hjemmeside frem i udvalgte søgninger – foran alle andre. Igen anbefaler vi at få professionelle til at kigge på det for dig, da det kan blive rigtig dyrt selv at rode med, fordi du betaler pr. visning. Med nogle professionelle i ryggen, kan du sikre at annoncerne bliver skarpe, målrettet til de rigtige og i sidste ende en lav klikpris.

Webshop
Udtalelse fra kunde

Webshop

Vi glæder os til at være med ombord på bureauet mange år fremover. Det arbejde vi har fået udført, har altid levet op til vore forventninger.

Michael Pedersen - Ejer af Koala Reklame A/S

5 / 5 stjerner