Skal du tage et AdWords kursus eller vælge en konsulent?

Gæsteindlæg af Anton Hoelstad

Vi har i dag fornøjelsen af at byde Anton Hoelstad velkommen som gæsteskribent på bloggen. Han har flere års erfaring med at hjælpe virksomhed med deres markedsføring på Google, herunder specielt den betalte version kaldet Google AdWords. 

I dag vil han fortælle jer lidt om hvad mindre virksomheder bør overveje i forbindelse med at skulle købe sig til ekspertrådgivning omkring AdWords, sammenlignet med muligheden for at lave det selv efter at have taget et kursus. Vi vil hermed overlade ordet til Anton:

Er du en mindre virksomhedsejer har du med garanti mange roller i din egen virksomhed. Jeg ved selv af erfaring at man er nødt til at have mange hatte på, fordi der kan være mangel på medarbejderressourcer – både i form af tid, penge og viden.

Mange vælger selv at skulle stå for blandt andet markedsføringen i stedet for at outsource denne del til en konsulent eller et bureau. Det gælder dog ikke altid når det kommer til de mere ”nørdede discipliner” ift. digital marketing – fx SEO og Google AdWords.

De fleste vælger at outsource

Netop fordi vi her taler om noget som af mange bliver klassificeret som en af de sværere discipliner vælger de fleste en specialist. Problemet her kan være at identificere hvem man skal vælge, og om det skal være en selvstændig konsulent eller et digitalt marketing bureau.

Det kræver nemlig ikke nødvendigvis den store kendskab til markedet eller branchen for at man kan lave et rigtig godt stykke arbejde med AdWords. Det vigtigste er at man ved hvilke knapper man skal trykke på, og hvilke håndtag der skal trækkes i.

Jeg har før skrevet om hvordan du vælger den helt rigtige konsulent til at lave AdWords for dig – men husk at du også har muligheden for selv at blive dygtig til Google markedsføring ved fx at tage et eller flere af de mange kurser.

Sådan vælger du det helt rigtige Google AdWords kursus

Der er mange muligheder at vælge i mellem, og det kan være ekstremt svært at få et overblik over dem – og specielt at sammenligne dem så man kan vurdere hvilket ét man skal tage. Skal det være et gratis kursus, eller er man villig til at betale flere tusinde kroner for et? Hvem kan man vælge som kursist for at være sikker på at kvaliteten er høj?

Det er svært at svare på, og det er nok desværre individuelt som så meget andet. Men husk på at et betalt kursus har muligheden for at være af langt højere kvalitet end et gratis kursus. Ikke sagt at et gratis af slagsen ikke kan være værdifuld – for det kan det skam. Og et kursus der giver megen værdifuld information ift. AdWords kan hurtigt tjene sig selv hjem efter man får implementeret de mange anbefalinger.

Jeg vil anbefale alle som er i tvivl om de synes de kan betale for et AdWords kursus, at prøve et gratis for at se hvad de får ud af det. Så kan man altid senere overveje om man er villig til smide nogle tusinde kroner efter det.

Er du i tvivl om, det er Google Ads du skal beskæftige dig med, så er der også modparten; SEO, som er de gratis kliks.

Seneste indlæg

Vi bruger cookies for at kunne give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores side accepterer du brugen af cookies.