Ejer eller har du ansvaret for en webshop? Så ved du nok, hvor svært det kan være at regne ud, hvad der skal til for at sikre, at de besøgende på din webshop foretager et køb. Her kommer nogle gode råd til, hvad du kan gøre, for at anskaffe flere besøgende og efterfølgende holde længere på dem.
Implementer et PIM System
Et PIM system (Product Information Management) er et værktøj, der kan hjælpe din virksomhed med at organisere og styre produktinformationen på din shop. PIM giver dig mulighed for at oprette, redigere og administrere alle produktoplysninger på ét sted. Ved at implementere et PIM system sikrer du, at kunderne på din webshop får sine behov for specifikke oplysninger opfyldt, hvilket i sidste ende kan medføre, at flere kunder føler sig informeret nok omkring et produkt til at foretage et køb. Desuden vil det give dig mulighed for nemt at synkronisere data mellem forskellige platforme som e-handelssider, markedsføringskanaler og sociale medier.
Giv kunderne et godt førstehåndsindtryk
Designet og navigationen i din webshop er afgørende for at give kunderne et godt førstehåndsindtryk. Dette kan gøres ved at sikre, at webshoppen har et rent, intuitivt og responsivt design, der er let at navigere rundt i. Det skal være tydeligt for kunden, hvor de skal hen for at finde det produkt eller den service de leder efter, ellers ender de med at forlade webshoppen hurtigt for et bedre alternativ. Derudover er det også vigtigt, at designet i din webshop stemmer overens med dit brand for virksomheden – dette kan eksempelvis være bestemte farver, skrifttyper og logoer, som kunderne forbinder med din virksomhed. Dette vil give kunderne en bedre oplevelse af webshoppen, da de hurtigere kan genkende virksomhedens brand og dermed få en mere sammenhængende oplevelse af shoppen.
Lav attraktive tilbud og rabatter
For at øge sandsynligheden for, at kunderne bliver på din webshop, kan du med fordel tilbyde forskellige attraktive tilbud og rabatter på shoppen. Det kan eksempelvis være en idé, at give dine kunder mulighed for at opnå en rabat ved at tilmelde sig et nyhedsbrev. Gennem nyhedsbrevet vil de samtidigt blive mindet om din virksomhed løbende. Derudover kan du også overveje at give dine kunder mulighed for gratis fragt eller andre former for belønninger, når de handler hos dig. Ved disse tiltag vil du øge sandsynligheden for, at dine kunder bliver ved din webshop i lang tid fremover og i dermed bliver loyale kunder.
Der findes mange forskellige måder hvorpå, du kan få kunder til at blive længere på din webshop – det handler selvfølgelig om at finde den rette strategi, som passer til netop din virksomhed.